0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Cum ar trebui să arate o strategie SEO [DOWNLOAD CHECKLIST]

calendar2
strategie seo

Un procent uriaș de 75% dintre utilizatorii internetului nu se uită mai departe de prima pagină a rezultatelor motoarelor de căutare. Asta înseamnă implicit că trebuie să fii acolo ca să câștigi trafic, clienți potențiali și rezultate mulțumitoare pentru afacerea ta. Internetul este plin de articole despre cum să planifici o strategie SEO, dar puține explică și cum să construiești o strategie eficientă.

O strategie SEO bună înseamnă mai mult decât a analiza performanțele organice ale website-ului tău și a stabili un plan de optimizare a site-ului pentru o vizibilitate sporită. Atragerea traficului organic implică diferite tehnici, fie că este vorba de cercetarea cuvintelor cheie, optimizarea în pagină, link building sau SEO tehnic. O strategie care nu doar să atragă vizitatori, ci și să îi convertească în clienți, incude integrarea tuturor acestor elemente într-un plan fragmentat și bine organizat.



În acest articol îți voi arata cum ar trebui să arate o strategie SEO eficientă, pornind de la auditul SEO până la promovarea website-ului.

Iată 6 elemente care nu trebuie să lipsească din strategia ta SEO:

  1. Audit SEO

Totul începe cu un audit în care să cuprinzi toate aspectele performanței site-ului tău web. În această etapă vei identifica punctele slabe și punctele forte pentru a găsi oportunități de optimizare a website-ului de a se clasifica pe prima pagină a motoarelor de căutare. Acest audit aprofundat trebuie să includă:

  • Auditul tehnic analizează aspectele tehnice precum structura site-ului, structura URL, probleme legate de server, găzduire și indexare.
  • Auditul On-page include paginile web individuale și se focusează pe meta-descrieri, headlines și conținut optimizat pentru cuvintele cheie cele mai relevante.
  • Auditul Off-page evaluează toți factorii externi, precum calitatea și cantitatea backlink-urilor ce redirecționează către website-ul tău și autoritatea pe care o ai în industrie.
  • Auditul conținutului verifică utilizarea cuvintelor cheie, identifică conținutul duplicat și asigură că website-ul tău răspunde nevoilor publictului țintă, în privința informațiilor și al conținutului pe care îl afișează.

De ce e important auditul în strategia SEO?

Deoarece ajută la descoperirea problemelor care te împiedică să performezi mai bine în clasamentul motoarelor de căutare. Doar prin eliminarea tuturor erorilor pe care le descoperi și prin implementarea oportunităților pe care le identifici la etapa de audit, vei reuși să îți îmbunătățești vizibilitatea.

Auditurile SEO te ajută și să fii la curent cu toate modificările algoritmilor motoarelor de căutare și să îți ajustezi strategia în funcție de acestea pentru a menține o poziție bună în SERP. Mai mult de atât, un astfel de audit te ajută și să oferi utilizatorului cea mai bună experiență posibilă pe website-ul tău. 

  1. Metrici de optimizare SEO

Iată ce metrici importante trebuie incluse în strategia ta SEO pentru maximizarea rezultatelor:

  • Viteza de încărcare a site-ului – pentru că are un impact direct asupra experienței utilizatorului și totodată, Google ia această metrică în considerare în clasarea rezultatelor în motoarele de căutare. Timpul ideal este sub 2-3 secunde.
  • Pagini crawl-uite pe zi – adică frecvența cu care motoarele de căutare vizitează și analizează conținutul paginilor website-ului tău. Poți găsi informații cu privire la acest aspect în Google Search Console.
  • Pagini indexate – numărul de pagini care au fost incluse în clasamentul motoarelor de căutare. Poți compara numărul lor cu numărul paginilor crawl-uite pentru a verifica dacă Google înțelege și prioritizează conținutul afișat de tine.
  • Factori de clasificare axați pe UX – accesibilitata și calitatea experienței utilizatorului este măsurată prin parametri de interactivitate (timpul petrecut în momentul în care un utilizator interacționează pentru prima dată cu o pagină), metrici privind timpul de încărcare care se concentrează pe cel mai mare element care se încarcă în fereastra de vizualizare inițială și metrici de stabilitate vizuală (care analizează schimbările neașteptate de aspect atunci când o pagină este încărcată).
  • Arhitectura site-ului – cu cât este mai organizată și mai interconectată, cu atât Google-boții vor reuși mai ușor să îți găsească și să îți indexeze paginile și să urmărească legăturile interne.
  1. Conținut pilon

Un alt aspect foarte important căruia trebuie să îi acorzi importanță este conținutul pilon, adică o pagină sau un articol care leagă toate celelalte articole între ele. Acest conținut trebuie să fie atemporal, adică să nu își piardă relevanța odată cu trecerea timpului și să fie folosit pentru a atrage link-uri. De exemplu, dacă deții un site web despre rase de pisici, acest articol trebuie să fie legat de toate celelalte articole despre rase de pisici, cum ar fi „Întrebări frecvente despre rasa Persană” sau „Totul despre rasa British Shorthair”.

De ce e important conținutul pilon?

Pentru că îți menține website-ul organizat și ușor de navigat și atrage link-uri de la alte website-uri. În același timp, această pagină de conținut pilon atrage și mult trafic, deoarece se clasează bine pentru numeroase cuvinte cheie și fraze cu un volum mare de căutare, iar dacă vizitatorii vor găsi pe această pagină complexă toate informațiile de care au nevoie, îți va scade și rata de respingere.

În etapa de audit de conținut poți identifica dacă există conflicte interne între pagini, adică dacă mai mult de o pagină se clasează pentru un termen, dacă paginile tale au suficiente cuvinte cheie relevante, dacă respecta numărul minim de cuvinte și dacă informația de pe pagini este structurată corespunzător.

Prin implementarea acestei strategii, nu doar că îți vei îmbunătăți aspectul paginilor, dar vei avea și o abordare care îmbunătățește felul în care informațiile oferite de tine sunt structurate pentru a apărea mai des în featured snippets sau în casete de răspunsuri.

  1. Link-uri interne

Știm deja că acestea sunt esențiale pentru a ajuta Google-boții care îți analizează paginile web, să îți indexeze paginile suplimentare de pe site. O rețea puternică de link-uri interne contribuie și la o navigabilitate optimă de website și încurajează utilizatorii să exploreze conținut conex, dacă acesta este valoros și atractiv pentru ei.

Algoritmii Google nu sunt atenți doar la numărul de link-uri interne, ci și la calitatea lor, așa că asigură-te că ancorele de text pe care le folosești sunt incluse natural în context și redirectioneaza pe o pagină relevantă.

De ce sunt importante link-urile interne?

Deoarece:

  • Îmbunătățesc experiența utilizatorului.
  • Încurajează vizitatorii să petreacă mai mult timp pe website.
  • Ajuta roboții Google să urmărească și să indexeze pagini suplimentare.
  • Semnalează expertiza ta în domeniu, deoarece curpinzi mai mult conținut conex în articolele tale conectate.

O strategie de link-uire internă trebuie să înceapă prin crearea paginii pilon, apoi prin elaborarea unor anumite grupuri de subiecte conexe. Această strategie se numește topic cluster și presupune organizarea conținutului în mod logic în jurul unui subiect central. Abordarea aceasta îți va face site-ul ușor de navigat și va creste și autoritatea ta ca expert în domeniul în care activezi. Pe lângă maximizarea performanțelor SEO, beneficiile sunt atragerea traficului, scăderea ratei de respingere și creșterea implicării vizitatorilor pe site.

  1. Link-urile externe (backlinks)

Sunt link-uri prin care alte website-uri redirectioneaza cititorii către website-ul tău și sunt importante pentru strategia SEO deoarece Google le vede că pe niște recomandări. Cu cât deții mai multe backlink-uri, cu atât este considerat o sursă mai demnă de încredere. Aceste backlink-uri trebuie să vină în mod organic și de la surse calitative și de autoritate. Însă specialiștii de outreach au construit numeroase strategii de a atrage backlinks care sunt prietenoase pentru algoritmul Google.

Iată câteva lucruri la care trebuie să fii atent în strategia de backlinking:

  • Link-ul trebuie să fie dofollow, deoarece link-urile nofollow spun motoarelor de căutare să nu transmită link equity către website-ul tău. Poți vedea asta în cod: „rel=”nofollow”.
  • Ideal ar fi ca aceste link-uri să nu fie marcate cu „sponsored” (chiar dacă sunt plătite).
  • Link-urile trebuie să fie plasate în mod natural în context, pe ancore de text relevante și trebuie să provină de la site-uri cu un domeniu de autoritate mare și au legătură cu industria din care faci parte.
  • Nu este recomandat să ai multe link-uri de la o singură sursă, încearcă să obții backlinks de la cât mai multe domenii.

Care sunt cele mai bune strategii de backlinking?

  • Guest posting, adică publicarea articolelor pe bloguri ce aparțin altor website-ului în care să plasezi un link ce redirectioneaza către site-ul tău.
  • Creează conținut interesant și calitativ și alti bloggeri te vor folosi că referință în mod organic. De exemplu infograficele și resursele de informații din domeniul tău care pot fi preluate ca o statistică interesantă.
  • Colaborări cu specialiști din domeniu, care administrează mai multe website-uri și îți pot oferi link-uri și mențiuni pe bloguri relevante.
  • Recenzii și testimoniale pentru produsul sau serviciul pe care îl vinzi care constau într-o menționare și un link de redirecționare către tine.
  1. Promovare

Din strategia ta SEO, nu trebuie să lipsească demersurile ce țin de promovare, fiindcă o notorietate mare o să îți crească automat vizibilitatea. Iată câteva modalități prin care promovarea poate contribui la eforturile tale SEO:

  • Promovarea pe site-uri de nișă (prin plasarea strategică a unor backlinks care redirecționează trafic spre website-ul tău).
  • Promovarea pe site-uri de presă (backlink-urile ce vin din articole de presă și publicații media contribuie enorm la credibilitatea afacerii tale)
  • Promovarea pe social media (partajarea conținutului pe social media atrage trafic și îmbunătățește implicit vizibititatea ta).

Cursul nostru îți poate veni în ajutor pentru a implementa acestor strategii în mod eficient. Ai posibilitatea să înveți începând cu fundamentele SEO, toate aspectele pe care e acoperă o strategie eficientă pentru afacerea ta pentru a-ți îndeplini toate obiectivele și pentru a atrage constant clienți pentru serviciile tale.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.